Index  | Recent Threads  | Unanswered Threads  | Who's Active  | Guidelines  | Search

Quick Go »
No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 7
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 1395 times and has 6 replies Next Thread
Former Member
Cruncher
Post Count: 0
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
validator still not working...

Thre hours after validation process, WUs appear validated for DESFL, Faah, HPF, HCC, ... but on the "my grid" page, no more time of CPU, no more units sent, no new points allowed, ...The preceeding post on that problem is marked "resolved" but it is not for me.
[Nov 15, 2011 3:41:36 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
JmBoullier
Former Community Advisor
Normandy - France
Post Count: 3716
Project Badges:
Re: validator still not working...

"Three hours after validation process" you say ?
Your post is stamped at 3:41:36 AM UTC, therefore they validated about 40 minutes after the midnight (UTC) update of the statistics and their numbers will be counted in the next statistics update at midday (UTC) today, i.e. sometime after 13:00:00 your time (and mine too).

Were you really still ignoring that there are only two statistics update runs per day after more than three years with us? smile

PS: In case of doubt, each statistics page contains a line like this one
Dernière mise à jour des statistiques : 15/11/11 00:06:02 (UTC) [8 heure(s) écoulée(s) depuis]
to show when the last stats update has been really done.
----------------------------------------
Team--> Decrypthon -->Statistics/Join -->Thread
[Nov 15, 2011 8:21:30 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Former Member
Cruncher

justement, la page "données peronnelles" indiquait "3 heures écoulées depuis...."

Je sais bien qu'il y a deux validations par 24h00, merci....

et justement celle-ci n'avait rien changé par rapport à celle de 12h00 auparavant malgré les nombreuses tâches que j'ai renvoyées entre temps...

A l'heure ou j’écris la page données personnelles est scotchée sur celle d'hier midi...
[Nov 15, 2011 9:14:55 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
JmBoullier
Former Community Advisor
Normandy - France
Project Badges:

A l'heure ou j’écris la page données personnelles est scotchée sur celle d'hier midi...
Veux-tu dire qu'elle affiche "Dernière mise à jour des statistiques : 14/11/11 00:06:02 (UTC)" ou seulement que les totaux indiqués sont apparemment les mêmes qu'hier midi ?
Si c'est le premier cas force un rafraîchissement (Ctrl+F5) pour voir si c'est mieux.

Je peux t'assurer que les mises à jour de stats ont bien eu lieu cette nuit et ce midi sans problème particulier.

Que dis ta page d'historique ? Semble-t-elle anormale ?
[Nov 15, 2011 6:37:24 PM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Former Member
Cruncher

En fait, il semble que la validation suivant ait réglé le problème et que les tâches envoyées depuis 24h00 ont été comptabilisées.

J’ai eu l'impression qu'il manquait une dent à l'engrenage, mais tout va bien maintenant.

Merci de ton aide.
[Nov 16, 2011 9:37:14 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
JmBoullier
Former Community Advisor
Normandy - France
Project Badges:

OK, tout baigne.

En relisant tes messages j'ai une très forte impression que lorsque tu écris "validation" tu penses aux deux mises à jour quotidiennes des statistiques, ce qui ne facilite pas la compréhension de la communauté, surtout lorsqu'il y a au même moment une discussion à propos d'un arrêt des Validators.

Pour éviter ça à l'avenir veille à n'employer validation et/ou validator qu'à propos de l'opération qui consiste à vérifier la validité d'une tâche et à lui attribuer ses crédits.

Pour les stats on dit habituellement "stats update" ou "mise à jour des stats".

Bonne journée.
[Nov 16, 2011 10:49:42 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Former Member
Cruncher

Merci de la précision, je ferai attention la prochaine fois...
[Nov 17, 2011 9:45:09 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread