Index  | Recent Threads  | Unanswered Threads  | Who's Active  | Guidelines  | Search

Quick Go »
No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 3141
Posts: 3141   Pages: 315   [ Previous Page | 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 | Next Page ]
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 1928286 times and has 3140 replies Next Thread
Former Member
Cruncher
Post Count: 0
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Yada Yada Yada

thinking Oh, don't tell sujo1 that I ran off with one bottle, please
thinking Oh, ne dis pas à sujo1 que je suis parti avec une bouteille, s'il te plait

[Nov 15, 2017 4:26:37 PM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
sujo1
Veteran Cruncher
Usa
Post Count: 869
Project Badges:

biggrin I guess I can let it slide. I mean it is for a good cause. tongue devilish
----------------------------------------

[Nov 15, 2017 5:21:19 PM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Former Member
Cruncher

Yes, the cause is very good angel
Seems as if you have the benefit of Howdy2you2, mike047, and tanner2 staying put with you, sujo1 smile

<while sujo go check, I'll lift one more of those Petrus'es>
[Nov 16, 2017 4:22:00 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
sujo1
Veteran Cruncher
Usa
Project Badges:

biggrin I can only hope that is of a permanent condition. If so that would be so cool. cool

[Nov 16, 2017 5:22:25 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
mike047
Senior Cruncher
Post Count: 262
Project Badges:

I'll hang out for awhile biggrin
mike
Crunch Hard, Crunch Often

[Nov 16, 2017 11:36:28 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
sujo1
Veteran Cruncher
Usa
Project Badges:

biggrin I appreciate that you are. cool

[Nov 16, 2017 2:58:44 PM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Former Member
Cruncher

Sujo1

SeriousCrunchers passes 90,000,000 (that is approx. 630,000,000 wcg pts)

How do you know that, please ? I don't find how to make the link between stats points and WCG points.(We have stats for Kraland Team)

Little mermaid

Je ne suis pas très connaisseur, mais il y a des bouteilles de vin, dont je ne veux même pas savoir le prix. Je n'oserais plus la boire, ou du moins ça gâcherait mon plaisir, au lieu de juste savourer. J'ai eu la chance d'avoir un grand-père qui avait une cave fabuleuse, avec entre-autre des trésors ramené par son père à lui, quand il était marin. Pour te donner une idée, il est mort en 1999, et pourtant mes parents ainsi que ma tante et mon oncle ont encore des bouteilles qui viennent de sa cave. La denière qu'on a ouverte, du rhum mis en bouteille à la Martinique en 1936, après avoir été vieillit en fût de chêne trois ans. Il y a quelques temps, c'était de la fine champagne (le nectar du cognac) Baron Otard (une des meilleures caves) qui avait 33 ans. On avait aussi un Saint Emilion de 1956 ... Je serais incapable de faire la liste, sa cave faisait au moins quatre fois la taille de mon appartement, et il fallait être de profil pour passer entre les étagères de bouteilles. Et il y en a qui sont tellement bonnes, je ne sais même pas comment on peut y mettre un prix (et encore moins comment des gens font pour payer ça). Je sais qu'une fois mon père a été regardé sur Internet le prix de la bouteille qu'on venait d'ouvrir, enfin, une estimation, si on l'avait vendue aux enchères : 32'000€ !!! Autant je savoure quand j'ai l'occasion de boire des choses pareilles, autant je ne comprend pas qu'on puisse mettre autant d'argent dans une bouteille, qui procure certes un grand plaisir, mais éphémère.
C'est quelque chose qui se partage, pas qui se commerce. Comme il aurait dit en trinquant, avec son grand sourire : "Santé, Bonheur, et bonne humeur" !
----------
I'm not very connoisseur, but there are bottles of wine, which I do not even want to know the price. I would not dare to drink it, or at least it would spoil my pleasure, instead of just savoring. I was fortunate to have a grandfather who had a fabulous winery, with among other treasures brought back by his father to him, when he was a sailor. To give you an idea, he died in 1999, and yet my parents as well as my aunt and uncle still have bottles coming from his cellar. The last we opened, rum bottled in Martinique in 1936, after being aged in oak barrels for three years. Some time ago, it was fine champagne (the nectar of cognac) Baron Otard (one of the best cellars) who was 33 years old. We also had a Saint Emilion from 1956 ... I would be unable to make the list, his cellar was at least four times the size of my apartment, and you had to be in profile to pass between the shelves of bottles. And there are some who are so good, I do not even know how to put a price on it (let alone how people pay for it). I know that once my father was watched on the Internet the price of the bottle that had just opened, finally, an estimate, if it had been auctioned: 32'000 €! As much as I enjoy when I have the opportunity to drink such things, I do not understand that we can put so much money in a bottle, which certainly provides a great pleasure, but ephemeral.
It's something that is shared, not trading. As he said while clinking, with his big smile: "Health, Happiness, and good mood"!

wink
[Nov 16, 2017 9:43:05 PM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Former Member
Cruncher

What you tell about wine and spirits here is very interesting. And you’re right: those prices are crazy. On the other hand, they are probably collectors’ items like stamps or paintings.
Did you taste the wine from that €32,000 bottle?
I wonder whether the taste really is heavenly. If you tried it you can tell.
The daily wines we buy are of very varying quality – or is it so that some like one that others don’t? When I was at ALDI last week they had poured little cups of a wine. I didn’t like it, but others bought it.

In the cellars of Rosenborg Castle now in the middle of Copenhagen, but outside of it when it was built in 1607, they have wine dating back from that time. It is served on special occasions, and it is rumored to taste like vinegar. sick

Ce que vous dites sur les vins et les spiritueux est très intéressant. Et vous avez raison: ces prix sont fous. D'un autre côté, ils sont probablement des objets de collection comme des timbres ou des tableaux.
Avez-vous goûté le vin de cette bouteille de 32 000 €?
Je me demande si le goût est vraiment paradisiaque. Si vous l'avez essayé, vous pouvez le dire.
Les vins quotidiens que nous achetons sont de qualité très variable - ou est-ce que certains sont comme les autres? Quand j'étais à ALDI la semaine dernière, ils avaient versé de petites tasses de vin. Je n'ai pas aimé, mais d'autres l'ont acheté.

Dans les caves du château de Rosenborg maintenant au milieu de Copenhague, mais à l'extérieur quand il a été construit en 1607, ils ont des vins datant de cette époque. Il est servi à des occasions spéciales, et on dit qu'il a un goût de vinaigre.
sick
[Nov 16, 2017 10:28:38 PM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Former Member
Cruncher

Little mermaid

Oui, en plus d'atteindre des prix fous, par leur coté unique, il y a des gens qui en font la collection sans oser les boire. J'avoue que je comprend encore moins. A quoi ça sert d'avoir une fortune qui dort dans la cave ? C'est pas mieux que l'Avare de Molière.

Après, je répète que je ne suis pas connaisseur, juste un amateur qui a eu la chance de gouter des choses extraordinaires. Ce que je sais, c'est que certains vins, et particulièrement les mauvais, il ne faut pas les garder trop longtemps, sinon ils tournent au vinaigre (au sens strict du terme, mais on fait de superbes vinaigres de vins par contre). Un bon vin, il y a toujours le risque qu'il soit "bouchonné". Un problème sur la conservation, bouchon pas tout à fait hermétique, chaleur, lumière. (C'est valable surtout sur le vin, les spiritueux se conservent bien plus facilement)

Et pour la bouteille à 32'000€, oui, c'était 'divin'. Je ne saurais plus dire ce que c'était comme vin rouge, mais je me souviens très bien du contexte. C'était juste avant que mon petit frère aille habiter au Chili, c'est lui qui s'occupait de la cave de mes parents. Lors d'un repas de famille, il a sorti cette bouteille. Papa a dit : "Mais vous vous rendez pas compte, une bouteille comme ça, ça se garde pour les grandes occasions !". Maman a répondu : "Jackès (c'était le surnom de mon grand-père), aurait dit que c'est tout à fait l'occasion". Et puis après le repas, après qu'on se soit régalé, il a été sur Internet, et nous a montré. Là la bouteille qu'on vient de boire, elle valait 32'000€ facile. Même si bien sûr on s'en moque, que c'est plus un héritage, et qu'à chaque fois qu'on trinque avec une de ses bouteilles, on repense aux repas de familles dans sa salle à manger, quand papy nous expliquait qu'il avait choisit telle ou telle bouteille, pour X ou Y raisons ... On ne peut pas vendre des bouteilles comme ça, on les partage.
----------
Yes, in addition to reaching crazy prices, by their unique side, there are people who make the collection without daring to drink them. I admit that I understand even less. What's the use of having a fortune sleeping in the cellar? It's no better than Molière's Miser.

After, I repeat that I am not connoisseur, just an amateur who had the chance to taste extraordinary things. What I know is that some wines, especially the bad ones, do not keep them for too long, otherwise they turn sour (in the strict sense of the word, but we make great wine vinegars on the other hand). A good wine, there is always the risk that it is "corked". A problem on conservation, cap not quite hermetic, heat, light. (This is especially true for wine, spirits keep much more easily)

And for the € 32,000 bottle, yes, it was 'divine'. I can not say what it was like red wine, but I remember the context very well. It was just before my little brother went to live in Chile, he was in charge of my parents' cellar. At a family meal, he took out this bottle. Dad said, "But you do not realize, a bottle like that, it's safe for special occasions!" Mom replied: "Jackès (it was my grandfather's nickname), would have said it's quite the opportunity." And then after the meal, after we feasted, he was on the internet, and showed us. There the bottle we just drank, it was worth 32'000 € easy. Although of course we do not care, it's more of a legacy, and each time we drink with one of his bottles, we go back to family meals in his dining room, when Grandpa explained to us that he had chosen this or that bottle, for X or Y reasons ... We can not sell bottles like that, we share them.

wink
[Edit 1 times, last edit by Former Member at Nov 17, 2017 12:23:09 AM]
[Nov 17, 2017 12:20:06 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
sujo1
Veteran Cruncher
Usa
Project Badges:

smile @stefada...All you need to do is take the boinc points and multiply them by 7 to get the wcg points. wink

[Nov 17, 2017 4:32:17 AM]   Link   Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Posts: 3141   Pages: 315   [ Previous Page | 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 | Next Page ]
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread